torsdag 22. april 2010

They don't believe in global warming over here

They don't believe in 
global warming
over here

Har tenkt over det flere ganger her, 
men INGEN her nevne global oppvarming.
Vær gang jeg har nevnt det,
har de ristet på hodet og snakket seg vekk fra det haha. 
Til og med når vi går ut for lunch på skolen
kjører vi 2-3 biler selv om vi bare er 5 personer. 
Når vi for en gangs skyld hadde 5 stk inn i en bil, 
var det en som kommenterte at det kom til å bli sykt trangt!



Amerikanere er også veldig for "freedom". 
De vil ikke at the government skal ha noe makt over noen ting.
Som for eksempel health care, alle her er rasende pga det! 
Slik som jeg ser det er det så pass mye "freedom"
at det blir mye mer regler.
Styrer ikke staten litt vel mye når de har en "state curfew"?
Og argumentene de bruker er at det er så mange skumle ting
som skjer ute hele tiden.
Da snakker jeg om å ta toget i en times tid.
Alt det er jo pga "the freedom" de har her. 
Som for eksempel 2nd og 5th amendment - 
"right to keep and bear arms" og 
"innocent before proven guilty. "
 blahh, jeg er glad jeg er fra Norge :) takk for meg.

"Friends and acquaintances are the surest passport to fortune."




"Tennis begins with love."